A Louvre falán látható alkotás évszázadok óta foglalkoztatja, s tartja izgalomban a közvéleményt és a szakembereket. Legutóbb egy kanadai doktor és amatőr művészettörténész, bizonyos Donato Pezzutto állt elő saját elméletével Leonardo leghíresebb festményével kapcsolatban.
A férfi szerint ha megfordítjuk a háttér jobb és bal felét és összeillesztjük őket, akkor azt a közép-itáliai tájat kapjuk, amely megfelel Da Vinci saját térképével.
A művész 1502-1503-ban, a portré megfestése idején készítette el Val di Chiana topográfiáját.
/mult-kor.hu/
Donato Pezzutto jó úton haladt, beismerem nélküle nem igazán kezdtem volna el egyáltalán nézegetni a festményt. De ha átgondoljuk, mégsem egészen helyes ez a megoldás.
A felcserélés egy jó ötlet, ezt meg is tettem:
Úgy tűnhet elsőre, hogy passzol, de akárhogy nézzük, vannak hiányosságok. |
végül itt kötöttem ki:
Most már tisztán látható, hogy középről hiányzik egy képrészlet, akárcsak egy puzzle-ben. |
hali megint bzsoleszku vagyok. da vinci utolsó vacsrájából kell kivágni a hiányzó részt :D
VálaszTörlésköszi! meg minden... :D
VálaszTörlésDe nem igazán látok kivehető hasonlóságot.
Am nem hülyeség. Az utolsó vacsora egy freskó. Az egész jó rejtekhely valaminek, mivel úgysem igen bontják meg egy jó darabig.
De én valami olyasmire gondoltam, mint A Madonna piros szegfűvel
http://www.leonardodavincisecrets.com/images/gallery/Madonna-with-the-Carnation.jpg
Not what I claim in "Leonardo's Val di Chiana Map in the Mona Lisa", Cartographica, 46:3, 2011. Read it first then blog. Sincerely, Donato.
VálaszTörlésszerintem érdekes lenne megvizsgálni a Szent Anna harmadmagával c. festményt is, a háttér nagyon hasonló
VálaszTörlés